HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

söndag 12 augusti 2018

Flytta och göra nytta

min vän Samlar-Selma ska flytta!
Jag har hoppat hem till henne för att hjälpa till och göra nytta!
Som ni kanske förstår är Samlar-Selma en samlare med stort S.
Hemma hos henne blir man aldrig less.
Alltid hittar man något konstigt i någon burk,
och  i varje vrå och skrymsle det bor en lurk.
Lurkarna älskar Samlar-Selmas hem och alla hennes prylar.
En av Lurkarna med hennes poslinsfigur stylar.
Här finns allting man någonsin kunde tänkas behöva
det är bara att genom rummen ströva
Låta blicken glida över tingens skönhet,
över sakers skuggor, längsmed detaljerade linjer och tigerkaks-smet.
Allt finns hos Samlar-Selma!
Men nu flyttar hon...
inte bort, eller så...
Hon flyttar på sina saker.
Skapar oreda eller ordning... har inte koll på vilkendera.
-Jag behöver växla om, säger Samlar-Selma entusiastiskt!
-Jag behöver upptäcka mina samlingar på nytt! Byta perspektiv!
Köra ett nytt race!
Dessutom måste mina Lurkar röra på sig litet, de har blivit så bekväma och lata av sig...
-Håppan, vi stället till med flyttkalas! Med saklotteri och prylbingo! Då kommer mina Lurkar att bli saliga och glömma allt tråkigt flytt på saker hit och dit.
-Flytta gör stor nytta! Man ser allting i ett nytt sken!
-Fast det heter att ”skenet bedrar visheten” , så bryr jag mig inte.
-Jag älskar mitt hem med hela innehållsförteckningen!!!!

Inga kommentarer: