HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

torsdag 6 oktober 2022

Rosa galoscher

 I mina galoscher jag vill strosa,

möta hösten matchande i rosa

- rosetter på min tweed-kavaj,

på väg till ”Söta Ödets” mingel-partaj.

Henne kan man aldrig bilda sig en uppfattning om,

hennes pappa var nämligen kameleonten Tom.

Han ändrade skepnad och utseende var fjärde minut

och hamnade i rekordboken till slut.

  ”Söta Öde” är inte lika radikal, 

hon är mera mystisk och hal.

På mingel partyt hon kommer fram till mig och utbrister världsvan som hon är:

- Håppan, mon cheri, min rosa galosch! Nu ska vi dansa tango förstås! 

Vi virvlar runt höstlövliga

- oberäkneliga och viga!





Inga kommentarer: