HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

lördag 6 oktober 2012

Slipsen i hissen

Idag har jag varit på vift ute i vimlet och klev in i en hiss som var proppfull. Där inne stod mamman med barnvagnen, pojken som tuggade tuggummi så att det smackade lång väg, medelåldersmannen med mustasch och knatterplanket i högsta hugg(knatterplank=telefon). Där fanns den vackra damen med svarta solglasögon som konstant grävde efter något i sin Gucci-väska och två tonårstjejer som inte kunde sluta viska och fnissa.
Och så jag Håppan där mitt i, mycket inkognito i slips(jag såg riktigt stilig ut) ja, för jag var på väg till ett viktigt möte.
Jag stod mitt i hissvimlet och såg mycket viktig ut. Samtidigt lekte jag hemlig detektiv och spionerade för fullt. Jag registrerade varje litet andetag, varje liten rörelse och varje liten ansiktslyftning, varje liten känselsprötsvinkling och varje liten blick. Jag försökte lyssna på tankarna hos mina medpassagerare och det var då det hände.
-PLING!
Och in steg hisskontrollören!!!
Jag rös.....
För han såg inte snäll ut. Jag sträckte fram min slips och svalde. Min slips var röd med jordgubbar på.
Och jag tror att det var min lyckodag för hisskontrollörer måste älska jordgubbar.
Jag klarade mig helskinnad! Men jordgubbarna var borta från slipsen.....

Inga kommentarer: