HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

torsdag 20 december 2012

Rödhåppan


Idag på morgonen hoppade jag iväg,
ivrigt,
för jag hade bestämt träff med Ordkonsttrollet vid pepparkakshuset.
Men bäst som jag hoppade i snödrivorna fick jag höra en vissling.
Jag stannade och tittade mig omkring.....men såg ingenting.... eller
vänta nu.....på marken fanns alldeles små fotspår som ledde in i skogen.
Nyfiken som jag är så bara måste jag avvika från min rutt och följa efter spåren.
Vem vet, kanske den som visslade nyss fanns någonstans där framme vart spåren ledde.
När jag kom fram till skogsbrynet fanns där en liten glänta......och där....stod en ren..och bredvid renen stod en liten tomte som matade renen med svamp och bär som han hade i en liten säck. Jag stod alldeles blicksktilla och drog osynlighetsfasaden över mig och tänkte att jag var luft. Allt för att inte störa den fina bilden jag hade framför mig.

Ordkonsttrollet höll på med att dekorera pepparkakshuset tillsammans med pepparkaksgubben och gumman när jag äntligen kom fram. Krusiduller och rosetter, kottar och girlanger, polkagrisar, nötter och russin...
Apelsinen anlände med sina nejliKOR och julstämningen var på topp!
Endast fyra dagar till julafton.....

Inga kommentarer: