HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

söndag 30 december 2012

Hålans hemlighet forts.

Ja...jag smög vidare i den långa gången endast upplyst av enstaka ljus här och där...och vart kommer jag?
....till en sal....var det står ett bord....dukat för två, med lång vit duk, kandelabrar, vackra porslinstallrikar och tygservetter...plötsligt hörs toner...små toner som blir till en melodi...som från en liten speldosa...det hörs från UNDER BORDET!
...och jag kikar försiktigt under en flik...och....där möter jag....två svarta ögonpar!...som ler.... ORDKONSTROLLET!
-Jag tänkte vi skulle fira! Alla fantasifulla ordkonstnärliga gärningar, händelser och grejer barnen skrivit och berättat under året som varit!
- Ja! Det är minsann värt att fira!

Vilken fest det blir. Månen lyser på oss genom ett hål i taket. Vi äter berättelsebakelser och skålar med babbelvatten.

Inga kommentarer: