HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

tisdag 26 mars 2013

Påskäggsdrömmerier...

Tänk om jag bodde i ett påskägg. Om därinne fanns en liten säng, prickiga gardiner och en bokhylla med alla världens berättelser.... Då skulle jag nog ha det bättre än superbt. Tänk om jag sen en påsk hittades av ett barn. Då kunde jag berätta alla historier som jag läst för barnet. Vilken kolossal lycka det skulle vara....att se alla berättelsernas stjärnor tändas och tindra i barnets ögon.
Jag tror att varje saga är en stor skatt. Tänk om påskägget jag ville bo i egentligen var ett förtrollat sagoägg utklädd till ett påskägg....

Påskiga äggdrömmar med sagostänk önskar,
Håppan

Inga kommentarer: