HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

måndag 15 april 2013

Kungen av Sambej

Hälsningar från kungen av Sambej!



Tänk att han inte gjorde leverpastej
av lilla mej....

Men till början av min färd...
Hur kom jag dit?
Till Sambej på visit?

Jo...
jag hittade en karta under mattan vid min dörr.
Vet ej hur den kommit dit, det har nog aldrig hänt mig förr.
Kartan över landet liknade en labyrint
och med ens jag måste äta en pastill av mint.
Jag sög på den och funderade hur,
jag skulle ge mig ut på denna tur.
Efter en minut min plan var klar
jag hoppade på skutan Zansibar.
Den tuffade iväg till riket av Sambej
där kungen(se bild) stod på piren och mötte mej.
(då blev jag skraj och funderade att i ställetkasta mig i havet till en haj)
Men kungen av Sambej han bara spann och kurrade
och alla undersåtar stod på rad och hurrade!
Det blev en resa som jag inte glömmer 
utan inom mig tar till vara och gömmer!



Inga kommentarer: