HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

onsdag 24 april 2013

Oj! Slooosch-------PANG!!
Har du också råkat ut för det?
Jag har otaliga gånger snubblat pladask. Det har hänt så många gånger att jag börjat fundera på om det kan bero på att jag har för stora fötter, går snett eller tittar för mycket upp i himlarna eller på förbigående skrynkliga Brockhåls individer...
jag vet inte, men varje gång slutar det ändå i skratt och det är ju huvudsaken....
Idag snubblade jag dock över någonting magiskt-
-en citronfjäril!


Jag älskar vårens första citronfjäril!

"Gul är du och fladdrig,
jag blir så glad och pladdrig.
Vill sjunga sommarsånger
om igen, ja, flera gånger.
Gul som sol och vår
av dig jag mår-
-så förväntansfull inför sommaren"

Inga kommentarer: