HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

måndag 7 maj 2012

Bortre bortgatan

Idag kacklade det något rysligt bakom en granrishäck vid Bortre bortgatan. Jag hade vägarna förbi och blev förstås nyfiken. Granrishäcken var alldeles för tät och hög för att jag skulle ha kunnat låta saken bara vara.
Jag drog slutsatsen : Något skumt är det.... absolut!
Och ropade - Hallåå!
Kacklandet upphörde bums, i stället hördes en duns, en bildörr som öppnades och stängdes.En motor som startade och en bil som tog rivstart.
Efter fem sekuljunder hördes en skräll och en smäll utan like.

Sedan var det tyst. Jag fick skrämselhicka och tänkte febrilt att hönor kacklar och tuppen gal.

Sedan hördes en svag röst, nästan som ett pip alldeles bakom granrishäcken var jag stod:
Ä..är du kvar än...? frågade rösten försiktigt....


Inga kommentarer: