HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

lördag 18 augusti 2012

Åskan går från Rufus och Holger

Vet ni varför det dundrar vid åskväder?
Jag har äntligen fått reda på sanningen som gömmer sig bakom den vetenskapliga förklaringen.
Det hände idag när jag var ute i svampskogen. Jag gick omkring och sökte efter herr och fru Kantarell och då fick jag plötsligt höra ett väsnande ljud vid de stora klippblocken bakom granrisskogen. Jag hoppade ju ditåt på momangen, så nyfiken som jag är och vad fick jag se?!
Jo, två enorma troll med ögon stora som tenntallrikar och näsor långa som kvastskaft som stod där och utmanade varandra om vem som kunde lyfta det största stenblocket.
Och så lyfte de i tur och ordning upp det ena klippblocket större än det andra. Och var gång de släppte ner ett klippblock hördes ett öronbedövande dunder.
Trollena hette Rufus och Holger.
Så om du hör åskan så kan du vara glad, för då har du Rufus och Holger på besök någonstans i närheten.
Ps. om du är rädd för åskan kan du ju skriva ett brev åt Rufus och Holger och be dem sluta med sitt tävlande om vem som är starkare.

Inga kommentarer: