HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

måndag 27 augusti 2012

Vatten i klacken!

Vatten i klacken
-fick jag idag
det var inte i en stad.
-Nej, det var i vattenkungens paradis,
dit red jag på en gris
 På en tidvåg surfade vi åstad
Ordkonsttrollet och jag hade slått vad
Kan en Håppa hoppa över hav
utan att få skoskav?

Ordkonsttrollet hade en teori
(om vattentemperaturer, strömmar och djup)
jag tyckte det lät som en parodi
Att röra vatten utan att bli våt
-då kan man nog behöva en båt!
Men -Grymt! jag hittade bara en gris som hade rymt.

Allt gick nog bra till slut, men
galoschen glömde jag på landbacken
och det var så jag fick
-Vatten i klacken!

(Grisen flyttade sedermera till Hawaij för att bli yrkessurfare. Kan träffas på " BigPigBeach" vid de största vågorna.)

Inga kommentarer: