HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

tisdag 21 augusti 2012

Flirrdåndi!

- Säg ett konstigt ord, ropade Ordkonsttrollet till mig när jag gick förbi.
-Hölle! flög det ur mig.
- Vad betyder det?, frågade Ordkonsttrollet.
-Varmt! svarade jag, tog ett skutt och smällde ihop mina klackar.
- Flirrdåndi! utbrast Ordkonsttrollet glatt och försvann till universitetet.

Vad tror du att det hände sen?

Förslag nr 1 : Vi byggde en rymdraket av schampo och åkte iväg till Mars.

Förslag nr 2 : Vi hoppade in i en U-båt och åkte och frågade hur många tänder hajarna har i sin mun.

Förslag nr 3 : Vi gick ut på ängen och plockade en blombukett som vi gav till en ko.

Förslag nr 4 :  (det är så hemligt att vi skickar det som ett telepatiskt meddelande till dig...NU!)




Inga kommentarer: