HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

lördag 29 september 2012

Min kära lilla Bulle

Min kära lilla Bulle,
jag tycker så om dig
Du har en magnifik talang
du talar som en gud på slang
Du är så oerhört begåvad,
var har du lärt dig allt?

En dag du gav dig av
för att söka över hav
Du sökte efter bullakåden,
och snart du hade den på tråden.
Den följde du till jäsningspunkten.

Sen var det punkt och slut.
I bastubad så hett, så hett
-men utan svett,
du blev så varm och god
och såldes i en bod.
Och det var jag, en Håppa
som köppte dig(jag trodde du var en loppa)

Sen dess jag skött dig, lilla Bulle
Och smakat har jag ej,
fastän jag gillar dig!

Inga kommentarer: