HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

tisdag 18 september 2012

Möjligheternas möjlighet

PUSS!
Puss på er alla underbara Ordkonstbarn! Det gör mig så glad att ni finns! Och att ni vill vara med i våra  fantastiska Ordkonstgrupper och Ordkonstskola!
Jag brukar hoppa omkring och i smyg kika er över axeln när ni skriver. Gömma mig bakom sopkorgen och lyssna när ni berättar eller sitta på lampan i taket och skicka ner fantasistjärnor till er.
Idag stötte jag på en levande vattenkokare. Hon hälsade på mig med en kopp varmt te. Jag kopplade förstås genast ihop henne med Herr Elvisp. Han är en vis vispig man. Jag tror att de hittade varann.

Det är så roligt att leva när ALLT KAN HÄNDA! Så är det också I Ordkonsten; ALLT KAN HÄNDA! I Ordkonstlandet växer en sällsynt växt och alla hittar den! Den är väldigt rar och heter Möjligheternas möjlighet på Ordkonstiska språket.


Inga kommentarer: