HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

tisdag 1 januari 2013

Gott nytt spår -runt hela jorden!

Oj, vilken natt i stjärnregn och glitter! Länge leve sprakastickorna och de knastrande röda mattorna!
Jag har hoppat runt jorden efter tiden och upplevt nyår efter nyår.....det blev faktiskt....76 stycken nyår på en natt!!!!
Det mäktigaste nyåret ( nr. 48 om jag minns rätt) bjöd ändå naturen själv på. Mitt hopp landade mitt ute i Stilla havet på en flotte.... omkring mig sprutade valarna vatten och sjöng. Delfinerna hoppade och gjorde konster. Himlen var full av stjärnor och månen lyste som ett stort gultmynt från himlen.
Min färd fortsatte längsmed mångatan.....

Inga kommentarer: