HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

söndag 27 januari 2013

En snölimpa är född

Snölimpan är bakad!
Den blev verkligen delikat.
Så här gjorde jag :

Jag tog
1 l isvatten
1 tsk saltvatten
2 dl packis
blandade...
tillsatte
½ dl frostflingor
och
12 dl snöyra

sedan rullade jag degen och kramade den tills den blev rund och fin. Jag lade den i en form att smälta och
skjussade ut den till natten i - 20 grader för nedkylning.
På morgonen väntade mig en härligt nyfryst snölimpa!

Jag bjöd förstås Ordkonsttrollet på den färska smakupplevelsen,
och vilken frukostfest det blev!
Konstigt nog så bad Ordkonsttrollet inte om att få receptet fastän hon så innerligt
tackade för god tandilning......

Inga kommentarer: