HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

torsdag 31 januari 2013

Gumman Tö

Idag har jag vandrat i Gumman Tös fotspår....och jag är blöt som en disktrasa om mina fötter, händer och tänder(och ögonfransar!).
Hon hade sopat djupa gångar i snön i skogen och skrapat marken bar på vissa ställen.
Jag hann aldrig se ens en skymt av henne för hon for fram med en väldig fart, men jag hörde henne desto bättre. Hon sjöng så det skrålade i skogen :

"Snön ska bort, snön ska bort,
vinters tid är kort, så kort.
Snön ska smälta av min kvast,
sopar bort allt i en hast.
Lys o sol och hjälp mig du,
snön ska bort, det vill jag nu!"

Inga kommentarer: