HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

lördag 26 augusti 2017

det där viktiga mötet

Idag när Ordkonsttrollet svischade förbi nappade jag tag i henne och sa bara:
- Hinner inte förklara, kom!

Möte.
Med Flitiga Filippa.

Ordkonsttrollet var inte alls förvånad över att hon skulle delta.
- Jag kände på mig när jag vaknade, att idag skulle bli nåt speciellt.

Vi kom till Knappgränden 3, där i korsningen vid den gula övergivna lekstugan.
Flitiga Filippa stod där i mörka solglasögon och med sin stora blommiga väska i högsta hugg.
- Kom fort! väste hon och drog oss in i ett buskage.

Vi gick genom en hemlig gång inne i buskaget tills vi nådde den övergivna lekstugan från baksidan.
Där var en liten mossig dörr.  Flitiga Filippa knackade på med en speciell knack-kod.
Dörren gled upp.
Vi slank in, Ordkonsttrolllet var noga med att få med sin svans innan dörren smällde igen bakom henne.

Vi stod inne i ett dunkelt rum.
Där satt tre stycken figurer runt ett runt bord och var försjunkna i något. Flitiga Filippa harklade.
Ett stolsben skrapade till mot golvet när de tre figurerna lystrade till.
- Här har jag nu Håppan och Ordkonsttrollet.

Inga kommentarer: