HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

måndag 26 juli 2021

plåtburkshjältarna

 ja, men förstås hjälpte jag ju den stackars lilla sjöfjärilen och avlägsnade den rostiga plåtburken. Jag hejade upp den på stranden med hjälp av mitt fiskespö och Ordkonsttrollet som jag kallat in till undsättning hjälpte till med fiskehåven. den lilla sjöfjärilens vingar skiftade i regnbågens alla färger av tacksamhet.

Så om du råkar gå förbi en strand idag var det ligger en rostig plåtburk. Kan du vänligen plocka upp den och föra den till ett insamlingskärl. Mina och Ordkonsttrollets krafter tog slut när vi fått dem upphivad på stranden.

Tack på förhand, snälla du!

Inga kommentarer: