HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

torsdag 9 maj 2013

EN SKILD RING FÖR ORD

"Attans och kattans
profikulativ skiltring"
Jag söker efter en perfekt
ordskildring, du vet,
en sån där ring som är full av ord som skiljer sig från varandra.
De liksom dansar i ring men i otakt....
eller nåt....

Jag träffade Ordkonsttrollet idag och vet du vad hon hade..
jo, en röd skrivbok!!!!
Och i den hade hon skrivit en massa FINA ORD
som t.ex.
skangeltram,
äfteläfte,
sangepange,
skilotrik
.....osv
SÅÅÅÅ VACKERT!
Jag är så imponerad, Ordkonsttrollet är så begåvad!
Jag skall be att hon skulle gästblogga hos mig, jag måste bara få reda på hur hon riktigt gör
för att kläcka så fina nya ord.....och förstås skulle det vara intressant att veta vad de betyder... =)

Inga kommentarer: