HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

tisdag 28 maj 2013

Jorden på 3 dagar

Å, du ljuva Sommarsol, som kom och stänkte mig med fräknar,
likt en nyckelpiga nu jag räknar-dagarna till sommarlovet.....

Jag blir så glad av solens ljus -
jag tror jag bygger mig ett sommarhus - så som snigeln har sin snäcka
och drar iväg på sommarvandring.......drar jag iväg till.......
TILL....
Tadaaaa-----FANTASILÄGRET - Jorden runt på 3dagar !

Hopp med Håppans pass iväg
ut i världen steg för steg
En resande fot
någonstans på detta klot, kan
stranda på Himalya eller
ta en Dust med dammvippan
under klippan...
Med ett pass av guld som glänser
finns det inga gränser!

Inga kommentarer: