HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

lördag 4 maj 2013

OJ, VILKEN BALLONGFÄRD!


Det hände på första maj
jag var bjuden på partaj.
Jag var utklädd till ett troll
med en näsa stor som en boll.
När festen var slut fick jag en ballong
och med den flög jag ända till Hong kong!
Där mötte jag Sing song och Ping pong
de var apor som levde på en balkong.
De sjöng en ballad om en gurka för mej
och sen bjöd de på gurkpastej.
När stjärnorna tändes och det blivit natt
försiktigt smög jag iväg som en katt
Jag flög hem och landade rakt i en trollkarlshatt
Trollkarlen blev väldigt förvånad(han brukade trolla fram mest kaniner och tandborstar)
men fick sig ett gott skratt!

Inga kommentarer: