HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

torsdag 9 maj 2013

ORDKONSTTROLLET PÅ BESÖK

Får jag lov att presentera : ORDKONSTTROLLET!
Välkommen hit till min blogg, kära vän, roligt att du hade tid att titta in =)
Jag beundrar dig och din röda skrivbok och speciellt det som finns inuti din röda skrivbok.
Hur gör du riktigt?
Hej Håppan! Och tack för inbjudan till din blogg. 
Ja, hur gör jag riktigt....det är ju litet som att spela enarmad bandit med bokstäver eller dra en Lottorad av bokstäver. Testa med att klippa ut alla bokstäver ur ett alfabet och lägga dem i en påse. Bestäm hur långt ordet ska bli, ex. 5 bokstäver och börja dra. Kasta tillbaka bokstaven du dragit igen innan du drar följande bokstav
eller
välj härliga, tokiga, oförståerliga ord ur ordböcker och klipp dem i bitar och pussla ihop nya ord.
Det finns miljoner möjligheter - NEJ! Det finns oändligt med möjligheter!!!
Mitt senaste ord är: Snenaplaik och jag tror det är besläktat med en avlägsen Sibirisk dialekt.
Oj, det låter magiskt Ordkonsttrollet! Jag bara gapar....Men vilka fina tips du gav, Tack! Dem ska jag absolut testa. En fråga ännu: Betyder orden du hittar på någonting?
Ja, men det är ju klart att de betyder en massa! Låt oss nu ta mitt senaste ord Snenaplaik som exempel. Så som jag ser det betyder ordet hundvalp. Men när du läser det eller använder det i en berättelse kan det betyda något helt annat, smutstvätt t.ex eller kanotfärd. Det är där magin ligger Håppan! INUTI dig, INUTI mig och INUTI alla er! 
Jag tror att jag förstår vad du menar Ordkonsttrollet. Det låter helt fantastiskt. Tack för ditt besök!
Tack för att jag fick komma, här är en liten gåva till dig, varsågod!
.....Nämen.....en röd skrivbok....tusen tack och KRAAAAM!
Lycka till med ordlekarna Håppan ! Kram Ordkonsttrollet

Inga kommentarer: