HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

lördag 30 maj 2015

Intervju med Beata Flaggstång från Högt upp i luften

-Hej Beata!
*Hej Håppan!
-Hur känns det att vara på samma nivå som fåglarna?
*Det känns upplyftande och som att sväva på molnfioler.
-Molnfioler?! Vad är det?
*Men Håppan visste du inte att sjungande moln kallas så?!
-Nej...det visste jag nog inte, men tack för upplysningen! Men berätta nu för oss Beata
Flaggstång om du alltid svävat högt eller...?
*Nej, det har jag verkligen inte för jag var otroligt höjdrädd tidigare eller jag led nog av höjdskräck för att vara mera precis. Men så träffade jag min man Uno Flaggstång och det var han som fick mig att glömma min rädsla och att bara vilja sväva bland molnen tillsammans....
-Det låter ju väldigt fint, att vinna över sin rädsla så där...men nu till annat. Jag är ju litet av en ambassadör för ordkonsten och nu undrar jag om du vet vad ordkonst är och om du kanske har några bra egna ordkonst-tips?
*Jaaaa! Ordkonst älskar jag, mitt bästa tips är att skriva molnhistorier. Molnen har så mycket att berätta oss. Det är bara att titta uppför er som spatserar därnere på jorden och kolla på himlens skådespel. Skriva ner vad ni ser och kanske hör....
-Du ser litet hemlighetsfull ut Beata?!
*Ja, man skall ju inte avslöja för mycket...men så mycket kan jag nog säga att för den som verkligen vill se, eller vill lyssna så väntar där uppe i det blå en och annan överraskning....
-Nu gjorde du nog mig såååå nyfiken så jag tror nog jag vet vad jag skall syssla med i morgon.
*Lycka till Håppan!
-Tack för intervjun Beata Flaggstång från Högt upp i luften!
*Tack Håppan, det var roligt att få vara med i din tidning!

Inga kommentarer: