HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

tisdag 5 maj 2015

Talkoanda och månhopp

Idag har jag ordnat talko i trädgården!
Jag hade bjudit in Ordkonsttrollet, Skrivande Krumeluren och Fantasisparven.
Vilket gäng! Jag hann bara gå omkring och säga att där borde en koja för fantasi byggas eller att man kunde så sagofrön i trädgådslanet eller sjunga in små melodier för mössöronen på björkarna..... så hux flux visade mina vänner sin allra bästa hjälpsamma sida. Med glädje och iver har de förvandlat min trädgård som ännu sömndrucket höll på att försöka sträcka på sig efter vintern till en lysande, energifull och skaparsprudlande oas full av överraskningar och små, små hemliga hemligheter.
Med kärlek och tacksamhet bakade jag en festlig kaka och när igelkotten gick förbi på sin kvällspromenad satt vi under granen och myste med en lykta, varm choklad och varm sockerkaka!
Jag känner mig så lycklig i bröstet så jag tror jag spric....HÅppar ända upp till månen! JEEEEE!

Inga kommentarer: