HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

onsdag 20 maj 2015

Prillenillemill

"Idag har det varit fart och fläng
genast när jag steg ur min säng.
Plötsligt knackade på dörren en mystisk filur
jag tror bestämt att den rymt ifrån en bur.
Den hade stora gröna öron och en lång, rosa nos
dens päls var mjuk som sammet och den doftade av ros.
-Vem är du?, jag frågade och vet ni vad den sa ;
-Jag heter Prillenillemill och jag är alltid glá!

Men det var bara början för sen sa Prillenillemill
-Nu måst´det hända något, jag kan int´sitta still.
Precis då kom en vind och flög med oss iväg
vi delade en kola, som var jätte seg.
- Nu händer det! Nu  flyger vi till Historieberättarens  land!
sa Prillenillmill medan han petade kola från sin tand."

Och resten var som i en dröm av mjuka mysdynor, härliga berättarsemlor, läskande historiesaft och de allra, allra bästa -berättelserna som ur "Tjusad och en fnatt".....HELT GALET UNDERBART!!!

Inga kommentarer: