HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

onsdag 17 juni 2015

Fred i myrstacken

Idag har jag hälsat på i Myrornas dal var Myrornas Drottning Myrna bor i den största stacken. Myrna hade bett mig komma och utlysa Myrornas fred såhär inför sommarsäsongen. Allt var mycket högtidligt. Jag var mycket högtidlig(hade vaxat ögonfransarna extra noga).
Efter mitt fredstal(som var mycket högtidligt) lyfte Drottning Myrna värdigt sin ena fot vilket resulterade i att ett otroligt festande och firande kom i gång.
Jag har alltså festat i dagarna tre. Lärt mig myrornas dans, myrornas nationalsång och Drottning Myrnas vänskaps-sitat som alltid inleder varje samtal man för.
- "Min vän, jag ser och hör dig! "

Inga kommentarer: