HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

onsdag 10 juni 2015

Vi vill ha fred

Fred. Fred på jorden. Fred så in i norden. Fred.
Jag vet.

Tänk om alla i hela stora världen fick vakna till en fri och trygg värld. En värld utan rädsla o oro för livet. En värld i fred. En fredsvärld helt enkelt.

Vi-anda och gemensamt ansvar för varandra. Omsorg, kärlek...
Jag bryr mig om dig. Du är viktig för mig. Tillsammans kan vi göra under.

Vi behöver fred, frid, ro.....
Skriv ett freds manifest eller en fredsdikt och skicka den till presidenten.
Tänk fred.
Dröm fred.
Sprid fred.
Gör fred.
Var fred.

Jag hoppar för fred, hoppa med!

Inga kommentarer: