HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

fredag 12 juni 2015

Möte med Fred

Tänk, när jag idag var ute och hoppade för fred mötte jag Fred!
Pang i ett gathörn så var han plötsligt där.
Stod lugn som en filbytta och undrade vart jag hade så bråttom.
Jag var så upprörd och fylld med fredsaktivism att jag först inte fick en syl i vädret.
Fred öppnade en pastillask och bjöd mig. På asken fanns en fredsduva och pastillerna hette Pax.
- Hej Fred! Jag paxar för fred! utbrast jag äntligen.
-Men förstås Håppan, det gör jag med!, svarade han.
Sedan grävde Fred fram en banderoll ur sin ryggsäck. Han bad mig ta i och så rullade vi ut den. Där stod "Fred är nyckeln till framtiden".
Vi stod där i gathörnet med banderollen i högsta hugg och plötsligt tvärbromsade en bil. Ut hoppade en viktig person(jag kan tyvärr inte avslöja vem). Personen sade att han ville ha med oss på sin världsturné. Fred och jag stod där och bara och aaaaaa.....(gapade)
Tänk. Nu kan vi sprida fredstankar med banderoller över hela världen!!!. Den viktiga personen skall också hjälpa oss att nå fram med buskapet till beslutsfattare!.Fattar du, jag -vi!!!!

Men Fred och jag behöver hjälp av DIG!!! Fred kan inte göras ensam - endast tillsammans! Så skicka gärna dina fredsdikter eller dina fredssitat eller fredsslogan till mig här på bloggen så kan Fred och jag ta med dem på världsturnén!

Inga kommentarer: