HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

tisdag 23 juni 2015

Midsommarkli

Min näsa vad det kliar!!!
Tänk vilken otur jag måste ha...
När jag skulle plocka mina fina midsommarblommor
så doftade jag mig först fram till fröknarna Liljekonvalj, Syren och Styvmorsviol.
Men när jag böjde mig ner för att dofta på fru Vallmo så stick!
var herr Nässla framme med sina vassa taggiga blad (kanske tyckte han
jag var för närgången?).
AJ! Vad det svider!!!
Och till råga på allt har jag fått sju myggbett som kliar infernaliskt...

Men jag fick min midsommarbukett hopplockad till slut
och DRÖMDE om en Håppsa!!! Kan ni tänka er... hon var nog det sötaste jag
någonsin drömt om....

Inga kommentarer: