HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

lördag 4 juli 2015

En värkande överraskning

I natt vaknade jag av en otrolig längtan i mitt bröst.
Det värkte värre än tandvärk. Det kändes som att hela jag
var en ihålig stubbe som febrilt söker sitt innehåll...
Det värsta var att jag inte visste vad jag längtade efter.
Men jag kunde inte bli kvar i sängen en sekund till ned denna värk.
Nej! Upp och hoppa och ut i natten till friska luften...då plötsligt
fick jag se månen, högt däruppe som ett stort silvermynt.
I det samma fick jag syn på roddbåten. ....

Efter planlös rodd mellan kobbarna vilket konstigt nog lättade på
trycket i mitt bröst fick jag se ett blinkande ljus.
Fyren! Tänkte jag och började ro mot ljuset.
Om en stund strandade jag på en klippö. Jag drog upp
roddbåten och band fast förtrossen i en vindpinad knotig tall.
Högst uppe fortsatte det blinka. Jag började klättra mot ljuset.
Snart stod jag högst uppe och fick mig en oväntad överraskning...
Kan du gissa vad?

Inga kommentarer: