HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

onsdag 15 juli 2015

Solfräknar jag räknar!

Har du någonsin fått solhicka?
Det är väldigt sällsynt, litet som att kunna simma utan att bli våt...
Men det händer ibland, speciellt solfattiga somrar som denna.
Dessutom har de med fräknar förtur. Fråga inte varför, men det var en gång en solmedveten professor som räknade ut det. Att så är det bara.
Jag har en fräken, eller säger man fräkna?
Och idag drabbades jag av solhicka!!!
Först förstod jag ingenting för det började med att det killade i magen alldeles kolossalt. Efter det kom det konstiga små läten ur mina öron!! som lät litet som en klocka som skulle ha hakat upp sig.
Det höll på i ungefär en kvart och medan jag hickade skingrade sig molnen mer o mer och solen började titta fram.
När solen glatt hälsade på mig från klarblå himmel tog hickan slut.
Jag var solig som en sol hela resten av dagen och på kvällen märkte jag att jag  blivit en fräken eller fräkna rikare!!!

Inga kommentarer: