HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

fredag 28 april 2017

Linsbrådans bråddar

Kom! Skynda Håppan, ropade Linsbrådan medan han hakade fast sig vid halningsrepet till flaggstången. Håll i mig! Nu! Jag grabbade tag och blundade.
-Nu bär det iväg Håppan! Ropade Linsbrådan med överförtjust röst. Jag hörde bara hur det susade i mina öron , kände hur ögonfransarna fladdrade och krullade ihop sig. Luften hade plötsligt blivit väldigt fuktig!
-Håppan! Öppna ögonen vetja! Vi flyger ju! Skrek Linsbrådan.
Jag öppnade mina ögon, men såg absolut ingenting .
-Var är vi nånstans?! Ropade jag tillbaka.
-I molnet! Fick jag till svar.
-Men nu ska vi landa, skrek Linsbrådan. I det samma fick jag se hur det ur hans fötter växte ut någonting som liknade taggar.
-Vad händer med dig?! Skrek jag och pekade på fötterna.
-Det är mina landningsbråddar, sa Linsbrådan innan han störtdök ut ur molnet. Jag stirrade med fasa och skräck på honom i två sekunder innan jag åter blundade....

Inga kommentarer: