HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

söndag 23 april 2017

skriv- mani!!!

Kära ni!
Jag har fått mani!!
Jag vill bara skriva krusiduller
Skrivstils-saft- och-buller!
Ah! Jag njuter av bokstavskavalkad
Jag vill bara skriva rad efter rad.
På pappret vitt och slätt
Vilar nu mitt svarta bläck
Det blivit en hel del meningsdans
en och annan bokstavsordnings chans
Jag kan ju inte låta bli att hoppa mellan bokstäver
och skrivna rader,
jag kan ju göra nya ordfynd eller ge någon ordkonst-spader!
Vilken rolig bagatell
att vara en ordkonstensWilhelm Tell
Mitt i prick i bokstavsdjungeln!
Jag är lyckligast när jag har pennan i min hand
och min berättelse sträcker sig till himlens rand!
Väss pennorna! Skjut ut bläcket!
Håppan kommer att skriva dig ner från sträcket!

Inga kommentarer: