HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

onsdag 19 april 2017

vårens sprattel-spratt

Hej Håppsan!
Det är vår, sa vårens vänliga vind
sen smekte han min kind.
Jag burrade upp mina ögonfransar av lycka
och undrade om våren skulle tycka
om
att jag en Håppa, förväntansfull och full av skratt
i bakfickan väntade med ett spratt
Jag bara inte kunde låta bli
att fylla hela vårens melodi
Med ordkonstmystisk svängeli-sväng,
växtvärks-potpurri och klorofylls-liknande curry.
Ville bjuda våren på nåt riktigt gott
och till min lycka sa inte våren stopp
Den lyssnade noga på varenda ton i min trudelutt
jag kunde inte sitta stilla utan tog flera glädjeskutt.
Sedan nickade våren glatt och sa
-Du Håppan, kom, en vårlott som tack ska du ha.
Lotten doftade blåsippskaramell
och innehöll en smällande snäll.
Jag blev rörd som en sill
och skulle gärna ha haft en till.
Men vårens vind hade redan rymt
att blåsa bort molnen som solens skymt.
-Välkommen vår! Välkommen kära sol!
den ropade som en tupp i solen som gol!



Inga kommentarer: