HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

lördag 6 maj 2017

hemligheten som blev hemlik

Gissa vad Skojmojsans hemlighet var?!

Ja, jag vågade in mig i grottan till slut, efter flera överväganden med mig själv.
Jag tänkte att vad har jag att förlora och att det säkert skulle gräma mig för resten av mitt liv om jag inte tog reda på Skojmojsans hemlighet. Och dessutom var jag ju litet smickrad över att den verkade vänta på just mig, Håppan!!!
Väl nere i underjorden kom jag fram till en grön dörr. Jag knackade på och dörren gled upp.
Bakom dörren öppnade sig ett land som jag skulle kunna kalla för drömlandet för en Håppa. Nämligen ett landskap som liknade tuvor av moln, mossa eller trampoliner. Ett håppland!!! Och vet ni vad mina ögon föll på i nästa sekund. Jo, på något som håppade däromkring. Någonting som liknade......en Håppa....någonting som liknade mig!!!!!
Jag vet inte om jag svimmade i den stunden eller om hjärtat slutade slå....men....jag blev så häpen...för jag hade aldrig trott att det kunde finnas någon som liknade mig....jag har alltid trott att jag är världens enda Håppa....

Inga kommentarer: