HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

torsdag 4 maj 2017

Skrottmojsan

Skrottmojs!Jag schvimlar!
Så lät ropet ifrån grottan i skogen häromdan.
Sedan blev det ett vimmel på marken och i luften av hundratals fötter och vingar.
Alla ville någonstans. Samtidigt.
Jag hukade under den omkullfallna trädstammen.
Jag tror att jag bara blev påtrampad 3 gånger....
Sedan med ens blev det alldeles tyst. Jag kikade mot grottan från mitt gömställe.
Där stod någonting, med orange gummibyxor och fransar som svajade i vinden. Det såg hemtrevligt ut. När jag såg ansiktet på typen insåg jag dock genast att detta måste vara en Skrottmojsa.....

Inga kommentarer: