HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

fredag 9 december 2011

Bångstyriga ögonfransar

Vad skall man göra när ens ögonfransar krullar sig och inte vill bete sig?! Idag när jag vaknade och tittade mig i spegeln blev jag förskräckt för mina ögonfransar ser ut som om de varit med om en orkan. De är inte alls prydligt på rad utan krullar sig hit och dit och sträcker sig av och an i obestämd form. Jag undrar vad det kan bero på? Vad kan ha förorsakat detta fenomen och hur skall jag få bukt på mina bångstyriga ögonfransar?! Jag har vid det här laget prövat på allt. Jag har strykt dem, jag har lagt dem under två tjocka uppslagsverk som tyngd, jag har försökt räta ut dem med gel och hårspray, jag har doppat dem i vatten och stoppat mitt huvud in i frysen...ja, jag tycker jag har prövat på allt...och ingenting verkar hjälpa. Kanske jag borde klä ut mig till ett julpaket, mina ögonfransar påminner ju om krullat paketband......håhåjajaa...om inte jag hittar på nåt magiskt som sku kunna hjälpa så får jag väl stanna hemma och sjunga och dansa för ögonfransarna, de verkar de tycka om (och kanske de då ger med sig då om jag är riktigt, riktigt snäll med dem ;)).