HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

lördag 10 december 2011

Det blåser..

Jag sitter inne i min lilla koja och lyssnar på vinden som dånar därute. Emellanåt blinkar lampan i taket till, kippar efter luft mellan vindbyarna, storm.....

"Det blåser en vind som stormar och far
den ylar i knuten, den skummar till hav
Vinden är mäktig och klok
den förstår sig på nåt som heter beaufort.
Vinden vill väcka varendaste ting
den skrattar åt fruntimmer som får sig ett spring
Den utmanar gubbar att hålla i hatten
den leker tafatt med katten.

Vinden älskar att busa
dess styrka vissa kan tjusa
Andra blir ängsliga -kryper under täcket.
Andra skrämmer vinden  från vettet!
När vinden tröttnar på fart och fläng
den sakta mig smeker när jag skall i säng.
Den gungar mig varsamt till sömns
en värmande vind av ömhet."

Vinden är spännande. Jag skall lysna litet mera på vinden och låta tankarna segla....