HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

torsdag 16 februari 2012

JIPPII-JEJ!! Kottby ordverkstad svarar!!!!!!

Jag är världens lyckligaste Håppa =D
Jag har fått svar på min fråga jag skickade ut i cyberrymden om vad SNYT FÖRNUFT är för något!
Kottby ordverkstad har skickat in olika förklaringar:

"...då man snyter sig, och gör en massa tokiga saker äfteråt."
"...när nån snyter sin näsa och man skrattar på samma gång."
"...sådant som aristokrater tycker att är fint men ingen vanlig människa skulle egäntligen villa göra."

Nu när jag vet vad snyt förnuft är för något så vill jag göra det hela tiden. Det har redan gått en hel rulle med papper. Jag snyter mig jämt för det är så roligt  och skratta och kolla vad för tokigheter som sedan händer. T.ex. gömde jag mig som Gubben i lådan i City-markets kassa och håppade ut när kassatanten skulle ta betalt av en kund. Ni skulle ha sett deras miner!
I något skede började jag fundera på den där aristokratiska biten och jag tror jag vet vad den syftar på. Det var när jag fick för mig att börja nysa med näsan i vädret för att jag trodde att det skulle se fint ut. Det var ju inte klokt! Försök göra det nån gång! Jag tror att det är omöjligt och vem skulle vilja nysa på det sättet egentligen?
Men vad glad jag blev för att ni luskade ut vad snyt förnuft är!!!!!