HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

söndag 12 februari 2012

Snyt förnuft?

Ordsnirkliga hälsningar från ordträsket på bakgatan i Ordboristan. Jag höll på med att lösa korsord då ett ord plötsligt ploppade upp i mitt huvud.
Ordet var absurd. Vilket roligt ord tänkte jag och smakade på det. Jag sade det högt och försökte uttala det på olika sätt. Kom att tänka på en sur apa . Funderade också på om det var namnet på Ordkonsttrollets avlägsna släkting? Men jag var ju inte alls säker på saken och så jag knackade på i bokhyllan hos min kära vän Ordboken. Han kunde berätta att:
Absurd = som strider mot sunt förnuft, orimlig.

Min följande fråga blev förstås;
Vad är snyt förnuft?