HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

måndag 27 februari 2012

Ett håpp i ORDBOET!

Nu händer DET!
Den fantastiska fantasiutställningen ORDBOET, har öppnats med vernissage på G18 i Helsingfors!
Ordboet är lite som mitt andra hem eller som min härliga semesterresort jag alltid längtar till. Till Ordboet vill jag håppa för att uppleva och bara få finnas till i detta härliga HEM för fantasi.
Som t.ex. idag kröp jag mig helt osynligt in en stund i Eman Sagáns Harmonihåla och lade mig raklång och blickade upp mot de tusentals och åter tusentals stjärnorna och planeterna. En lugn stund utan tid och bara rymd fyllde min själ.Jag vaknade upp ur mina drömmar när ett stjärnskott korsade himlen och i samma stund önskade jag av hela mitt hjärta att också du en dag ska få uppleva Ordboet!

Inga kommentarer: