HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

fredag 27 april 2012

En flygfärd

Idag har jag flugit nära solen som Ikaros. Jag tog mig en pratstund med en stjärna som jag flög förbi.
-Hej! Jag heter Håppan.
- DRII--z! svarade stjärnan och log
- Öööö...du kan inte möjligtvis tala mitt språk? frågade jag
Stjärnan rullade ögonen och blundade. När den åter öppnade ögonen harklade den sig och sa.
- Agata Svartnos Grotta, klockan åtta. Kom ihåg att....'
Sedan kunde jag inte mera urskilja vad stjärnan sade jag hade flugit för långt bort på min bana.
Då kände jag hur det hettade till. Det var solen som sträckte på sig och kastade ut sina långa armar över hela universum. Det var kanske litet för hett i min smak så jag vände tillbaka hem.
Hemma i Trollskogen regnade det och Ordkonsttrollet var så ivrig för att hon sett vitsippor och hade plockat en bukett.
-Kom så går vi, sa Ordkonsttrollet
-Vartdå? undrade jag.
-Kommer du inte ihåg att Agata Svartnos bjuder hela Trollskogen på vit glass i sin grotta klockan åtta.
-Det låter bekant på nåt sätt......mumlade jag bara och håppade iväg efter Ordkonstrollet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Håppan! Du verkar tycka om t-ord. Har du några favoritord på H också?