HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

onsdag 4 april 2012

Gult är inte fult. Gult är kul`t !

I dag gick jag in i ett gult hus och  där fanns ett gult rum. I rummet fanns ett gult bord och på bordet en gul duk. På bordet stod en gul vas med gula kvistar. I toppen på en kvist satt en gul kycklig. Den gula solen sken på den gula kycklingen som pep : Dalg Ksåp, dalg ksåp....!
Jag kisade mot solen och i det samma kände jag hur det pirrade till i mina fötter. Jag sneglade ner...och mina svarta skor....  var plötsligt gula!
Ett gult tefat kom inflygande genom nyckelhålet.
En repstege firades ut från en lucka i tefatet. Jag grabbade tag i den och sögs in i tefatet. Luckan stängdes bakom mig. Jag satt inne i ett beckmörkt rum. Jag hörde en nyckel vridas om i ett lås.....någon vred i ett dörrhandtag som gnisslade. Någon öppnade en dörr till rummet jag befann mig i....

Inga kommentarer: