HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

tisdag 24 april 2012

Farans favoritfilm

Idag hittade jag en Kratsgrad i min sko. Den var knastrande söt med sina sylvassa tänder, ljusgula päls, gröna ögon och skära vingar. Den väste vänligt till mig och viskade sedan en hemlighet.
Jag lovade att inte berätta till någon att Kratsgraden är den berömda Kamelia, och att hon har rymt från Farans favoritfilm. Kamelia berättade att hon är efterlyst. Att det är Kaos i HålliBood,  för att hon är huvudperson i Farans favoritfilm.
Men Kamelia är blyg och tycker egentligen inte om strålkastarljus. Hon har flyttat in i min sko säger hon. Hon tänker inte vara med i filmen mer, har hon bestämt.
Känner du nån Stunkfillare, Vankesittrare eller någon annan som skulle hoppa in i Kratsgraden Kamelias filmtofflor?

Inga kommentarer: