HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

fredag 28 oktober 2011

Ideboken

 Idag slank jag in på bokmässan i fickan på en känd finlandsvensk författare, tyvärr kan jag nog inte avslöja vem(det kunde kanske bli litet pinsamt för personen i fråga). Jag hade tänkt hoppa ur fickan på insidan och kolla upp nya böcker och strosa runt och nosa mig fram till olika fynd och nyheter, men av nån lustig anledning stannade jag kvar i fickan. Jag hade nämligen hittat någonting verkligen intressant i fickan. En liten röd skrivbok med mycket nötta pärmblad. Nyfiken som jag är kunde jag inte låta bli att snegla, men bara alldeles piki-litet in i den(man får ju inte läsa i andras grejer utan lov). Häftet var fullt av konstig ord, skämt, olika föklaringar, en massa tokiga och både bra och dåliga ideér.  En riktig idebok! Jag satt och sneglad ganska länge där inne i fickan, ja ända tills mina ögon sneglade i kors, då först slutade jag. En idébok skall jag också ha i min ficka. En egen idébanksbok!

Inga kommentarer: