HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

måndag 24 oktober 2011

Tro på dina drömmar!

Jag älskar drömmar och att drömma och fantisera! Jag tror att man via sina drömmar och i fantasins magiska svärer kan lära sig mera om sig själv och om sin omvärld. Man kan nå till höjder av förståelse och jubel eller råka ut för dalgångar fyllda av utmaningar och hinder på vägen. Men har man tillgång till fantasi och tror på urkraften som kan flytta berg om så måste kommer man alltid att klara sig. I fantasins värld finns det alltid en utväg eller ett nytt spännande infall, en oväntad överraskning eller ett nytt ordbus som står på lut.
Vad jag menar är att jag tror att fantasi är grundstenen för att hålla livet levande(=bejaka tillvaron) och när du tror på dina drömmar förverkligar du dig själv!

1 kommentar:

Lotta sa...

Jag kunde inte vara mer ense om saken med dig Håppan!