HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

torsdag 13 oktober 2011

Pyssel ger syssel

På eftermiddagen hade jag först litet slött, men sen hittade jag på ett roligt pyssel. Jag klippte ut en massa olika sorters ord som jag hittade i gamla tidningar. Jag satte alla orden i en påse, skakade om den och började med att dra ett första ord -FRAMTIDEN. Och så skred jag till verket, skrivverket :

"En dag slungades Emilia utan förvarning in i framtiden. Hon hade varit på väg till biblioteket när hon i misstag snubblade på en gatsten och ramlade in i ett hål som öppnade sig framför henne i marken.(Här drog jag ett nytt ord- KASTA). Emilia kastades 200 år framåt i tiden på exakt 8 sekunder.( -PRESIDENT). När hon öppnade ögonen befann hon sig i ett alldeles grönt rum. Där var varmt och doftade citron. Plötsligt öppnades en osynlig dörr och in gled en olivfärgad robot som öppnade munnen och sa:
-Presidenten är redo att ta imot er....."

Inga kommentarer: