HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

lördag 15 oktober 2011

MÅL

Jag hörde en mormor en gång säga att man måste ha mål i livet, någonting som man siktar på och jobbar för. Då blir livet meningsfullt.... Jag tycker att det låter svårt...varför kan man inte bara ta en fotboll, gå till en fotbollsplan och helt enkelt sätta den i mål!?
Vuxna krånglar för det mesta till saker och gör onödiga kringelkrokar när de talar om målsättning...

 Men....efter litet funderande, så tror jag att det betyder, att om man varje dag göra någonting man blir glad av eller någonting som gör någon annan glad, så har man gjort ett mål.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Håppan, du har så rätt!!! Precis så försöker jag tänka också, även om jag är den där vuxna som ibland krånglar till det hela...men Håppan, av dig lär vi oss! :)

Lotta sa...

...och nu tror jag att också datorn lärde sig av dig och ville göra oss glada!!