HÅPPAN ÄR MASKOT FÖR ORDKONSTEN. ORDKONST = FANTASI och MAGI!



Om du vill veta mera, gå in på http://www.ordkonst.fi/



I denna blogg skriver Håppan om sina fantasifulla tankar, idéer och äventyr, HÄNG MED!

söndag 30 oktober 2011

Bananskalet

I dag slintade jag på ett bananskal, ja, kan du tänka dig. Vilken kliché. Men det kan faktiskt hända på riktigt....för mig hände det i en soptunna. Fråga mig inte vad jag gjorde där, men plötsligt - plojskis-låg jag ovanpå bananskalet med huvudet i en yoghurtsburk. Vad förvånad jag blev! Jag trodde aldrig att jag skulle slinta på ett bananskal, det är ju sånt man ser andra göra och så får man sig ett gott skratt....men nu låg jag där efter att ha slintat på ett bananskal. Hela situationen var så absurd och tokrolig att jag började asgarva. Jag skrattade så att jag fick ont i magen, så att tårarna började spruta och så att jag höll på att storkna. Och tur var ju det att jag skattade, för ingen annan gjorde det och det skulle ju ha varit synd för bananskalet.

Inga kommentarer: